onsdag 3 februari 2010

Avsaknad av Semlor

Där hemma närmar sig det Semmeldags. Semlor är bland det bästa jag vet, varje år avger jag ett löfte till migsjälv att åtminstonde försöka äta minst fem stycken innan de slutar sälja dem i affär. Min pappa gör alltid hemmagjorda också, men de köpta är alltid godast! Deras grädde är mycket sötare. Jag undrar, om jag inte äter en enda semla i år, betyder det att jag borde sattsa på att äta tio nästa? För jag tror att jag skulle kunna göra det.Translation:
At home the time for Semlor is approaching. Semlor is one of my favourite things in the world, every year I make a promise to myself to atleast try to eat five or more before they dissappear from the stores. My dad makes them homemade but the bought ones are always the best! Their cream is much sweeter. Im wondering, if I dont eat a single one this year, does that mean I should be aiming to eat like ten next year instead? Because I think I could do that.

1 kommentar:

Bellosse sa...

varför gör du inte egna?? like en jätte stor XD

(jag tror de har vaniljsocker eller nåt liknande sötningsmedel i grädden btw)