måndag 12 oktober 2009

Electronic city

Vi tog vår första tripp till Akihabara sen vi kom hit, ljus, liv och elektronik överallt. För att inte tala om alla bedårande brudar i maid och cosplay uniformer som delar ut flyers, och fler lolitor än jag sett i Harajuku! Fast vi har ju förståss inte varit där en söndag ännu.
Vi köpte som hastigast en usb-kabel att ladda våra DS med eftersom den europeiska uppenbarligen inte tål strömmen i de japanska uttagen och sedan lyckades vi äntligen lägga vantarna på en kamera var! Se fram emot bilder av shopping, roliga engrish skyltar och mat. Jag och Ylva köpte likadana fast i olika färger förståss, precis som när vi köpte blinget till dem.

Jag är väldigt nöjd med resultatet även om det inte är helt klart, jag måste köpa fler ministenar att fylla ut tomrum med men det får jag ta hand om i morgon. Vad tycks om mitt första försök? Deco är väldigt beroendeframkallande, jag får visioner av mig och Ylva på golvet i hennes lägenhet, dränkta i en miljard strass stenar.

Translation:
We went to Akihabara and bought a camera! Finaly you will get some pictures! We decorated them aswell, what do you think? I'm really pleased with it, it was my first try! I will give it a touch-up tomorrow but I still think it looks alright like this. Deco is so much fun and highly addictive, I get this vision of me and Ylva in her apartment, on the floor, drowning in sparkly stones.

3 kommentarer:

Maria ♥ sa...

Glammy fab indeed!

Sara sa...

lol, BLING!
jag klarar inte med deco, det är så sjuuukt tacky :P

shaper sa...

Cool deco:)