söndag 4 oktober 2009

401

Passat på att turista lite i helgen, igår besökte vi templet i Asakusa och idag har vi spenderat hela dagen med att vandra runt det kejserliga palatset med trädgårdar och allt vad det innebär. Jag är glad att det ändå finns natur här, jag trodde jag skulle behöva vara omgiven av betong i en evighet, som sant naturbarn hade det blivigt svårt för mig. Det finns gott om enorma spindelnät med proportionerliga spindlar i den kejserliga parken, jag vill tillbaka och fota dem men jag tror jag skulle dö om jag fick en av dem på mig eller gick in i en av deras nät...

Translation:
Doing a bit of light touristing this weekend, yesterday we wisited the temple in Asakusa and today has been spent walking around the imperial palace and it's gardens. I'm happy to see that there is green in Tokyo, I feared a concrete existance and since I am a nature child it would have been a hard six months for me. There are plenty of enormous spiderwebs with equaly enourmous spiders in them in the royal palace park, I would like to go back and take a picture of them but if I walk into one of their webs by mistake I think I might just die...

Inga kommentarer: