måndag 31 augusti 2009

Livslust

Jag vill....

...springa barfota över svalt gräs, så långt och fort jag kan.
...köpa en stor påse godis och äta så mycket jag orkar.
...känna smaken av tobak i en kyss.
...skrubba knäna och sätta på plåstrena i ett kryss.
...vandra hand i hand med någon jag älskar i ett kyligt London upplyst av stora skyltfönster och julbelysning.
...grilla marshmallows över en öppen eld.
...dansa och sjunga utan hämningar.
...slå kullerbyttor och klättra i träd.
...skratta tills jag får ont i magen.
...sitta på en hästrygg och luta mig framåt, känna doften av hö och damm i den sträva manen.
...kasta upp M&M's i luften och fånga dem i munnen.
...ligga på marken och se himmelen skifta från dag till natt.

Translation:
I want to...

...run barefot over cool grass as far and fast as I can.
...buy a huge bag of candy and eat untill I'm full.
...feel the taste of tobaco in a kiss.
...scrape my knees and put the band aids in an "X".
...walk hand in hand with someone dear to me in a chilly London, late one december night.
...roast marshmallows over an open fire.
...sing and dance like nobodys watching.
...do somersaults and climb trees.
...laugh untill my stomach hurts.
...sit on a horseback and lean over to feel the smell of hay and dust from the rough mane.
...throw M&M's in the air and catch them in my mouth.
...lay on the ground and watch the sky change from day to night.

Inga kommentarer: