torsdag 14 maj 2009

Q&A: musöron

Q: hur gjorde du det??

A: För frisyren behöver du en fintandad kam, hårspray och hårnålar. Börja med att tuppera håret, jag gör alltid de på samma sätt genom att tippa huvudet framåt och tuppera underhåret, jag sprayar även håret samtidigt. Låt det översta lagret av hår vara orört. När du rätar upp digsjälv igen kommer det att vara... stort.
Använd en mjuk borste för att delvis borsta ner härligheten så att de otupperade håret ligger slätt över resten av håret. Ta sedan kammen och gör en mittbena. Kamma isär håret längstmed den. Justera formen på öronen genom att tupperna mer stående om så behövs.
Borsta över bollarna med den mjuka borsten igen så att håret ligger slätt (jag glömde göra de så därför de är sort of a mess på mina bilder). Ta det hår som hänger ner från vardera boll och snurra ihop/gör en liten fläta, vik sedan in och göm den under bollen. Fäst med hårnålar.
Avsluta med nån extra hårnål och mer hårspray! ~
Sen fick jag även en fråga ang. skräddarbystar, min är köpt från butiksinredarna och allt funkade jättebra för mig, bysten kostade mig runt 900kr och levererades till dörren. De finns antagligen billigare att få tag i via Ebay men där har jag inget att rekomendera.

Translation:
I got a question on how to do the mouse ear hairstyle I posted a picture of a while back. It's quite easy, start by teasing/back combing your hair, I always do it the same way, leaned over and tease and spray at the same time. Remember to leave a top layer of your hair untouched. When you stand up your hair will be huge, so make a middle part of your hair and start shaping the ears with spray and maybe some extra teasing if needed. Use a soft brush to cover the teased parts with the part of your haird that is still untouched for a smoother look. Grab the strands of hair hanging down from your new ears and braid/twist it before tucking it up inside your hair, out of sight with the help of some bobby pins. Set the whole style with some extra hairspray. Now it's done!

2 kommentarer:

Iris sa...

Ska definitivt testa detta!
Du är så söt! :)
Ska följa din blogg... ^^

Alice sa...

Åh, tack! :)