tisdag 21 oktober 2008

Felidae

Tysk, animerad film från 1994, rubriceras som "Der katzenthriller" på omslaget. En nyinflyttad katt vid namn Francis upptäcker att det begås brutala mord i grannskapet och ska i sann Sherlock Holmes anda lösa mysteriet. Om det någonsin fanns ett exempel på att allt tecknat inte är för barn så har vi det här; mord, självmords sekter, sex och i det närmsta psykotiska mardrömssekvenser, jag måste säga att de är bland det mest makabra jag sett. Jag misstänker starkt att mardrömmen innehållandes Gregor Mendel kommer att förfölja mig en tid framöver. I ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om den, jag är nog mest chockad för närvarande. Se den om du är nyfiken men inte äckelmagad, den engelska versionen finns tillgänglig på youtube.

Translation:
I saw a german animated movie from 1994 about a mystery solving cat called Francis. It might sound like a kids film at first but it contained murder, suicide, sex and really creepy nightmare sequences starring Gregor Mendel. In short everything you want your kids not seeing. I'm not sure if I liked it yet, for now I'm just suprised since it was nothing like what I expected. If you're curious and without a weak stomach you can check it out for free in english on youtube.

Inga kommentarer: